Pasaport, ehliyet, yeni kimliklerde yeni dönem... Emniyet Genel Müdürlüğünce yürütülen pasaport ve sürücü belgesi hizmetlerine ilişkin iş ve işlemler, Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğüne devredildi. 2 Nisan tarihinden itibaren çipli kimlik kartlarının yanı sıra ehliyet ve pasaportlar da Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğünden verilecek. Milas Kaymakamı Eren ARSLAN yaptığı açıklamada; Milas Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Müdürlüğünde, 2 Nisan Pazartesi gününden itibaren işlemlerin başladığını söyledi. Milas Kaymakamı Eren ARSLAN, pasaport ve sürücü belgelerinin 2 Nisan Pazartesi tarihinden itibaren Milas İlçe Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Müdürlüğünden verilmeye başlandığını açıkladı. Kaymakam ARSLAN ayrıca sistemin yeni olmasından kaynaklanan bazı aksamaların olduğunu ve ilerleyen süreçte bunların düzeltileceğini de sözlerine ekledi. Milas Hükümet Konağı binasında; NVİ’nin işlemlerini daha hızlı ve rahat yapabilmesi için pasaport ve sürücü belgesinin verildiği bir oda oluşturuldu. Vatandaşların hayatlarını kolaylaştıran bir hizmet olduğunun altını çizen Milas Kaymakamı Eren ARSLAN, “Türkiye Cumhuriyeti kimlik kartı, pasaport ve sürücü belgesi işlemleri aynı yerde yapılacağından vatandaşımızın birden fazla belge için başvuru yapması gerektiğinde ayrı ayrı belge sunmak zorunda kalmayacaktır. Ayrıca ehliyetin, nüfusun, pasaportun verilerini bilgi için kullanabilme imkânına da sahip olabilecektir. Biz vatandaşımızdan belge istemeyeceğiz. Çünkü birçok kurumla yapılan entegrasyonla vatandaşlarımızın bilgilerini, bilişim üstünden temin edeceğiz ve vatandaşımıza büyük bir kolaylık sağlayacağız. Bu modern ve olağan hayat akışını kolaylaştıran bir hizmettir.” dedi.
PASAPORT VE EHLİYET İÇİN NASIL RANDEVU ALINIR?
Pasaport ve sürücü belgeleri bugünden itibaren nüfus müdürlüklerinden verilecek. Nüfus müdürlüklerine verilen fotoğraf, parmak izi ve imza, bütün işlemler için geçerli olacak. Vatandaşlar ALO 199 Vatandaş Etkileşim Merkezi'nden veya 'randevu.nvi.gov.tr' internet adresinden işlemleri için kolayca randevu alabilecek. Öte yandan, 503 olan pasaport başvuru noktası 761'e, 596 olan sürücü belgesi başvuru noktası ise 680'e çıkarılacak.
ÖNCE ÜCRET SONRA RANDEVU
Pasaport, kimlik ya da ehliyet almak isteyen vatandaşlar öncelikle ücret ödemek zorundalar. Randevu sistemine baktığınızda da bu konuyla ilgili 
sayfada uyarılar yer alıyor. Ücret uyarısından sonra pasaport için ekranda karşınıza "Türkiye'de mi başvuru yapacaksınız?" sorusu geliyor. "Tamam" kısmını tıkladığınızda da "Kimliğiniz var mı?" sorusuyla karşılaşıyorsunuz. Yeni kimliğiniz varsa "Tamam" butonunu bastığınızda randevu alabileceğiniz yerler görünüyor. Eğer yeni kimliğiniz yoksa karşınıza "T.C. Nüfus Cüzdanınızda "T.C. Kimlik No" yazılı mı?" sorusu çıkıyor. Onayladığınızda da randevu ekranına ulaşıyorsunuz.
PASAPORT VE EHLİYET NE KADAR?
Vatandaşların almak için istediği belge konusunda nüfus müdürlüklerine verdiği fotoğraf ve parmak izinin tüm işlemler için geçerli olacağı belirtildi. Randevu internet üzerinden alınıyor. Yeni kimlik için 18,50 TL, pasaport için 108 TL, sürücü belgesi için ise 134 TL ücret ödenmesi gerekiyor.Kaynak Günaydın Milas